איך אתם מתקרבים לילדים שלכם?

מגיל צעיר הם ציפו לתמונה האידיאלית של המשפחה המושלמת ועכשיו הם לא מבינים לאן היא נעלמה. אליפז אייזנר מנסה להסביר למה ציפיות גבוהות מדי עלולות דווקא להרחיק אותנו מהילדים, איך גורמים לילדים לשתף אותנו, ולמה אנחנו נפלאים בדיוק כמו שאנחנו.

ענת פנתה אלי, מלאה ברגשות אשם. "נראה לי שאני אמא גרועה", היא פתחה ואמרה, "אתמול בגן השעשועים הסתכלתי על הילדים שלי מהצד וחשבתי, של מי הילדים האלה? פתאום לא הרגשתי אליהם שום קרבה".

ענת לא אמא גרועה. אבל כמו רבים מאיתנו, גם היא חושבת שברגע שאנחנו הופכים להורים התמונה האידיאלית של המשפחה המאושרת מתממשת. במציאות הורים רבים מרגישים תסכול רב כשזה לא קורה ומכאן הדרך לרגשות אשם, אכזבה וייאוש, גדולה. הורים רוצים להיות קרובים לילדיהם. מעבר לרצון העז שלהם, מחקרים רבים מראים כי ככל שיש להורים קרבה גדולה יותר לילדים, כך גם ההשפעה שלהם גדולה יותר. אבל איך משפרים את הקרבה לילדים שלנו?

חוק מס' 1 – היו נפלאים כמו שאתם רבים מרגשות האשם נובעים מאותה תמונה אידיאלית של משפחה שאנחנו רגילים לראות בכל הפוסטרים והסרטים. התמונה הזו היא מקור גדול של אכזבה. כהורים, עלינו לזכור שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו בכל רגע נתון, להיות סלחנים לעצמנו ולזכור שאנחנו נפלאים כמו שאנחנו.

חוק מס' 2 – בדקו אם אתם מצפים יותר מדי אם אתם מוצאים את עצמכם לעתים קרובות מאוכזבים מהילדים שלכם, ייתכן מאוד שאתם מצפים מהם ליותר מדי. נסו לבדוק האם הציפיות שלכם לא גבוהות מדי.

חוק מס' 3 – הקדישו להם יותר זמן כדי ליצור קרבה עלינו לקחת כמה ימים לצפות בכל אחד מהילדים שלנו, ללמוד להכיר אותו, את היכולות שלו, את נקודות החוזק שלו ורק אז לדעת עד כמה ניתן לצפות ממנו, מהם הדברים שבהם הוא חזק ואיפה חשוב לקבל אותו כמו שהוא.

חוק מס' 4 – הפסיקו לייעץ להם רגע לפני שאתם מתחילים לייעץ לילד, כשהוא פונה אליכם לעזרה, עצרו. שבו איתו בגובה העיניים והקשיבו לו רגע בלי לתת לו עצות. לפעמים הילדים שלנו פשוט צריכים שנהיה שם.

חוק מס' 5 – עודדו אותם הרבה יותר קל לנו לבקר את ילדינו ולהעיר להם על מה שטעון שיפור. במקום זאת נסו לעודד אותם בכך שתספרו להם דווקא על היכולות ונקודות החוזק שראיתם בהם, כדי שירגישו חשובים ייחודיים ומיוחדים וילמדו לראות את הטוב שבהם.

חוק מס' 6 – היו מודל עבורם הילדים שלכם לומדים ומחקים אתכם בכל רגע שאתם איתם. הם לומדים איך לבנות יחסים, הם שמים לב איך עזרתם לחבר וכיבדתם את דעתו השונה, הם מתבוננים ביחסים שלכם עם בני המשפחה ועם בן הזוג והם לומדים מכם מהם יחסים טובים בין בני אדם.

נכון, לוקח זמן לבנות את מערכת היחסים שלנו עם הילדים, לאט לאט אנו לומדים להכיר אותם ונותנים להם הזדמנות להכיר אותנו. קחו את הזמן לכך, שתפו אותם בדברים שקרו לכם במהלך היום גם אם לפעמים נראה לכם שזה לא מעניין אותם. הילדים שלכם צמאים לדעת עליכם יותר ויותר. עם הזמן הקרבה תיווצר כבר לבדה וגם הם ישתפו אתכם בדברים שעוברים עליהם.

בהצלחה

נגישות
צור עמנו קשר
close slider

    מעונינים בהכשרת הורים?
    יש לכם שאלה?

    צרו קשר כאן ונחזור אליכם